Nico de Groot gaat in op klachten m.b.t. de digitale ontvangst van de Efemeriden:
Er zijn twee oorzaken voor deze issues:
Stokkend beeld/geluid door cache-probleem
Het probleem ontstaat vooral bij grootverbruikers van Mediasite filmpjes. De videospelere maakt bufferbestanden aan maar gooit die onvoldoende weg. Boven een bepaalde grens gaat het dan mis.
Remedie: browsercache leegmaken, zie hieronder
Stokkend beeld/geluid door langzame verbinding
Bij een langzame verbinding wordt de beeld- en geluiddata niet snel genoeg aangeleverd. Dan stopt de weergave (steeds) tijdelijk
Remedie: eerst de video door laten lopen, dan opnieuw starten, zodat de buffer wordt gebruikt
Browsercache leegmaken
Bepaal eerst welke browser geopend wordt als u op de link in de Efemeride klikt. Volg dan de stappen op de onderstaande site(s)
http://www.refreshyourcache.com/nl
of
http://m.wikihow.com/Clear-Your-Browser's-Cache
Toelichting
In de browsercache bewaren Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari e.d. kopieën van plaatjes en andere onderdelen van bezochte websites. De videospeler MediaSite die we gebruiken struikelt over een eerder bewaard video-onderdeel. Na wissen van de cache werkt het weer.
Nico de Groot